Régiónként is igaz-e, hogy a jó tanulók a heterogén osztályokban teljesítenek jobban?

A 2008-as országos kompetenciamérésben a szövegértés tesztben 600 pont felett teljesítő 6. osztályosok pedagógiai hozzáadott érték átlaga két csoportban: (1) akiknek az osztályában nincs halmozottan hátrányos helyzetű tanuló (homogén osztály), (2), akiknek az osztályában legalább egy ilyen tanuló van (heterogén osztály)



Régió


Osztályok


Létszám

Pedagógiai hozzáadott érték



Különbség

Budapest
Homogén
2741
72,2
-15,0
Heterogén
455
87,2
Közép-Magyarország
Homogén
1334
80,2
-13,6
Heterogén
596
93,8
Közép-Dunántúl
Homogén
1401
86,8
-5,0
Heterogén
443
91,8
Nyugat-Dunántúl
Homogén
1291
87,4
-4,8
Heterogén
514
92,2
Dél-Dunántúl
Homogén
668
83,3
-13,1
Heterogén
838
96,4
Észak-Magyarország
Homogén
798
84,0
-11,0
Heterogén
1064
95,0
Észak-Alföld
Homogén
1072
88,0
-15,3
Heterogén
1358
103,3
Dél-Alföld
Homogén
1043
81,5
-16,6
Heterogén
1090
98,1